Objawy odstawienia nikotyny

Article banner

Postanowiłeś sobie, że rzucisz palenie dla dobra własnego i swojej rodziny (nie wspominając o portfelu!), ale poradzenie sobie z objawami odstawienia nikotyny może być trudne.

WIEDZAC, CO CIE CZEKA, MASZ WIEKSZE SZANSE NA SUKCES

Wiedząc, czego się spodziewać, możesz lepiej się przygotować mentalnie i masz szansę na zorganizowanie wsparcia na każdym etapie, czy to ze strony rodziny, przyjaciół, czy też produktów zastępujących nikotynę.

Objawy odstawienia nikotyny mogą być nieprzyjemne na krótką metę, ale jeśli przebrniesz przez pierwsze kilka dni, zdziwisz się, jak bardzo poprawia się twoje samopoczucie.

Wiemy, że rzucanie palenia nie jest łatwe, ale z pewnością odpowiednia motywacja i wsparcie przyczynią się do sukcesu.

Głód nikotynowy

  • Na początku pojawia się ciągła chęć zapalenia. Ten rodzaj głodu stopniowo słabnie przez kilka tygodni od rzucenia palenia.
  • Drugim odczuciem jest silna chęć na papierosa. Takie nagłe zachcianki mogą być wywołane przyzwyczajeniami, jak chęć zapalenia po posiłku lub po kilku drinkach, lub kiedy jesteś wyjątkowo szczęśliwy, smutny lub zestresowany. Nawet jeśli te nagłe napady głodu nikotynowego z czasem pojawiają się coraz rzadziej, mogą ciągle być zaskakująco silnie odczuwane nawet kilka miesięcy od rzucenia palenia.

Rozdrażnienie i gorszy nastrój

Postanowiłeś rzucić palenie, ale już sama myśl o wyeliminowaniu papierosów cię rozdrażnia? To uczucie jest całkowicie normalne. Im dłużej paliłeś, tym gorsze jest to uczucie.

Na dzień rzucenia palenia wyznacz weekend lub wakacje. W końcu nie chcesz, żeby stresujacy dzień w pracy zniweczył twoje wysiłki. Kolejną dobrą okazją do rzucenia nałogu jest pobyt w szpitalu.


Wraz z rzuceniem palenia często pojawia się uczucie roztrzęsienia.

Z tym objawem odstawienia, jak i z innymi, poradzisz sobie stosując plastry z nikotyną. Dobrze działa również rozmowa z kimś o tym, jak się czujesz. Rozważ przystąpienie do grupy wsparcia w rzucaniu palenia, zadzwoń do przyjaciela lub przyjaciółki, porozmawiaj ze znaną ci osobą, która też rzuca palenie.

Kusząca jest myśl o zapaleniu aby uspokoić nerwy. Ale pamiętaj, że to papierosy wywołały u ciebie ten stan. Oderwij się od tej myśli i idź na spacer, poczytaj dobrą książkę, idź do kina. Jeśli przebrniesz przez kolejnych kilka dni, będzie już zdecydowanie łatwiej.

Postanowiłeś rzucić palenie, ale już sama myśl o wyeliminowaniu papierosów cię rozdrażnia? To uczucie jest całkowicie normalne. Im dłużej paliłeś, tym gorsze jest to uczucie.

Problemy z koncentracją

Wiele osób w trakcie odstawiania nikotyny ma duże problemy z koncentracją.

Nie wymagaj od siebie za dużo. Jeśli czujesz, że wpływa to na twoją pracę, poszukaj wsparcia u szefa i kolegów. Objawy znikną po kilku dniach, a po tym czasie bez papierosów będziesz o wiele zdrowszy, sprawniejszy (i bogatszy).

Niepokój i problemy ze snem

Udało ci się wytrwać cały pierwszy dzień bez palenia, ale przychodzi wieczór i zaczynasz odczuwać niepokój? Szybka przechadzka lub kilka rozciągających pozycji jogi pomoże pozbyć się nadmiernego napięcia i ułatwi zasypianie.

Osoby palące dużo papierosów niekiedy mają koszmary w trakcie rzucania palenia. Pomóc w takiej sytuacji może noszenie plastra nikotynowego przez 24 godziny.

Jeśli pojawia się bezsenność, udaj się do apteki, gdzie farmaceuta pomoże ci dobrać odpowedni produkt, który rozwiąże ten problem. Możesz też udać się do lekarza rodzinnego z tym objawem.

Bóle głowy

Bóle głowy są częstym objawem występującym w trakcie rzucania palenia, szczególnie drugiego i trzeciego dnia. Ulgę może przynieść wypicie szklanki zimnej wody lub drzemka. Warto nosić ze sobą środki przeciwbólowe, np. paracetamol.

Ale uważaj, bólu głowy nie wyleczysz zapaleniem papierosa. To właśnie palenie go wywołało.

Przybieranie na wadze

Według badań niektórym osobom (nie wszystkim) przybędzie kilka kilogramów w pierwszych 8-10 tygodniach po rzuceniu palenia. Nikotyna przyśpiesza metabolizm i hamuje apetyt, a jej wyeliminowanie może skutkować dodatkowymi kilogramami. Jednak kilka nadprogramowych kilogramów wydaje się być niską ceną, która trzeba zapłacić za ogromne korzyści płynące dla zdrowia i wyglądu zewnętrznego.

Stosowanie pastylek do ssania może pomóc uniknąć tego efektu. Ponieważ jedną pastylkę ssie się do 30 minut, a w ciągu dnia należy użyć kilku pastylek, ogranicza to możliwość jedzenia przekąsek w tym czasie.

W jaki sposób produkty NiQuitin pomagaą Ci rzucić palenie

O tym, że rzucanie palenia jest trudne, wiemy z wielu badań naukowych (oraz rozmów z samymi palaczami). Trudno poradzić sobie z objawami odstawienia nikotyny. Dlatego potrzebujesz produktu skutecznego.

Wiemy też, że każdy z nas jest inny. Dlatego stworzyliśmy gamę produktów, które dostosują się do ciebie w zależności od tego, w jakim czasie chcesz ograniczyć palenie lub rzucić je całkowicie.

Udowodniono naukowo, że stosowanie plastra NiQuitin Przezroczysty zmniejsza objawy odstawienia nikotyny i podwaja szanse na rzucenie nałogu z sukcesem w porównaniu z silną wolą bez wsparcia farmakologicznego. Stałe uwalnianie nikotyny terapeutycznej przez 24 godziny na dobę przeciwdziała nagłym napadom głodu nikotynowego nawet zanim się jeszcze pojawią.

Jeśli pojawiają się u ciebie nagłe napady głodu nikotynowego, sięgnij po po tabletki do ssania NiQuitin Mini. Działają szybko, w zaledwie 3 minuty* i pozwalają cieszyć Ci się dniem.

Ponieważ program stosowania plastrów i tabletek do ssania NiQuitin zakłada kontrolowane ograniczanie ich ilości, stopniowo uwolnisz się od nich, aż do momentu, kiedy w ogólne nie będziesz ich potrzebować.